La jove catalana, Glòria Gubianas, cofundadora de la marca de motxilles Hemper, graduada a LEINN (Lideratge Emprenedor i Innovació) ha estat escollida “Dona emprenedora de l’any a Espanya”.
Amb només 24 anys, a Glòria Gubianas se la considera un referent juvenil de la moda sostenible a Espanya per demostrar que es pot crear una marca de moda sense malmetre el medi ambient i respectant els drets humans. Les motxilles i complements de Hemper estan fets a mà al Nepal amb cànem, una de las teles més respectuoses amb el medi ambient i apoderen famílies i comunitats en risc d’exclusió social mitjançant la creació de llocs de treball.
D’adolescent, la Glòria va mostrar interès en projectes d’impacte social i medioambiental, va crear a l’escola – Col·legi Montserrat de Barcelona – un projecte que mesurava la despesa d’aigua que consumia quan es dutxava, i va dedicar temps a causes socials, fent voluntariat al Nepal. Aquests ganes d’emprendre i ser un agent de canvi la van portar a estudiar al laboratori d’aprenentatge TEAMLABS, LEINN, un grau universitari oficial que et llança al món real des del primer dia, els “no estudiants” passen a ser emprenedors/es, creen una empresa pròpia real en equip, amb la que han de facturar i fer múltiples projectes d’impacte arreu del món (Europa, EEUU, Àsia). Sense classes, ni aules, ni professors. A LEINN, la Glòria va posar en marxa, conjuntament amb els seus companys, Hemper.
La Glòria Gubianas representarà a Espanya a la final internacional de “Woman Entrepreneur of The Year Award”, un premi creat per INCO i recolzat per la Fundación Chanel , creada en memòria de Coco Chanel, per recolzar a les dones empresàries d’arreu del món que desitgen solucionar els principals problemes socials i ambientals a les seves comunitats, i que a Espanya compta amb la col·laboració de Technovation i Power to Code. Els organitzadors han escollit a la Glòria Gubianas per la “seva clara vocació d’impacte social”.
La gran final de la 4a edició, en la que participaran les guanyadores de les semifinals de França, Tunis, Ruanda, Sudàfrica, Corea del Sud, Itàlia, Anglaterra, Nova Zelanda, Estats Units i Espanya, tindrà lloc el 28 de març a l’Ajuntament de Paris, durant l’Impact2, el gran esdeveniment que reuneix a més de 1000 líders empresarials, inversors i periodistes, de més de 50 països d’arreu del món i comptarà amb un jurat presidit per l’Alcaldessa de Paris, Anne Hidalgo.
En les anteriors edicions les guanyadores han estat Sanaya Watanabe, de WELgee (el 2018); Nonhlanhla Joye de Umgibe Farming Organics (el 2017); i Thato Kgatlhanye, creadora The Seven Twelve Group (el 2016), inclosa també a la llista FORBES Àfrica 30under30.
[video:https://www.youtube.com/embed/OwOGqvHc7Tk width:800 align:center]