La setmana passada, els espais de TeamLabs Madrid i BCombinator a Barcelona es van convertir en l’escenari del Demo Day, un esdeveniment anual que, sens dubte, ha posat de manifest el talent de les i els joves emprenedors del grau oficial universitari LEINN (Lideratge Emprenedor i Innovació) de la Universitat de Mondragón i TeamLabs.
Durant el Demo Day, les i els joves que es troben cursant el 4t i últim curs, van presentar els seus projectes finals vinculats amb el programa d’intraemprenedoria en corporacions (COP) i les seves startups vinculades al programa d’acceleració de startups (SUP).
Un futur prometedor per a les startups que han nascut a LEINN
Al programa SUP d’acceleració de startups, les i els LEINNers aprenen, des de la pràctica, a preparar les seves startups per al creixement i l’escalabilitat. És a dir, els projectes es consoliden i es defineixen sòlides estratègies que seran clau en el seu desenvolupament immediat, preparant-se per cercar i rebre finançament. En aquesta edició s’han presentat 19 startups que comprenen sectors tan diversos com la tecnologia, el màrqueting, l’art o la sostenibilitat.
Aquests són els projectes emprenedors que s’han presentat a Barcelona:
Asperis Security: Empresa de ciberseguretat que protegeix infraestructures digitals amb solucions integrals i personalitzades.
Sapinn: Consultora especialitzada en l’adopció d’IA Generativa per a pimes. Acompanyen empreses en el procés d’optimització, reduint costos i millorant-ne l’eficiència.
Innpakto: Agència de Màrqueting Digital enfocada a optimitzar el posicionament SEO de petites i mitjanes empreses.
2Seven Marketing: Agència de Màrqueting Digital que ofereix estratègies personalitzades per a socis, no clients.
Conectap: plataforma especialitzada en l’anàlisi i la gestió de ressenyes online per a grups hotelers que neix de la mà d’Unnic.ai.
Cubecraft: E-commerce de blocs magnètics que permeten portar l’experiència Minecraft a la vida real. Amb un model de kits predissenyats i vendes internacionals.
Oldays: Marca de moda per a dones de 30 a 60 anys que celebra l’atemporalitat i l’estil conscient mitjançant col·leccions elegants i funcionals adaptades al dia a dia.
Mineraloite: Marca de joieria “Old Money” moderna i de qualitat, inspirada en peces antigues i seleccionades amb cura.
Satuna: Ginebra premium inspirada en l’essència de la Costa Brava, amb un disseny cuidat i validació en retail i restauració.
OneArt: Promotora d’esdeveniments multidisciplinaris d’art que combina exposicions, concerts i experiències culturals en un mateix espai.
I aquests són els projectes emprenedors que s’han presentat a Madrid:
Yuxus: Marca de roba jove amb forta presència a Espanya i creixement internacional. Distribueixen a través de web, botigues pròpies i espais multimarca.
One Dilema: Marca de roba texana personalitzada que ha aconseguit viralitat amb un producte proper i autèntic.
Akalipe: Agència creativa que combina talent jove i dissenyadors amb discapacitat per oferir solucions úniques en marxandatge, packaging i campanyes.
Forlives: Consultora boutique que impulsa el creixement sostenible d’e-commerce mitjançant estratègies innovadores de Video i Live Commerce.
Vive España: Agència integral que acompanya estudiants llatinoamericans en tot el procés per estudiar a Espanya.
Vanta Digital: Agència de Màrqueting Digital especialitzada en disseny i desenvolupament web, email màrqueting i automatitzacions.
Petrolhead Vintage: Marca d’impressió sota demanda enfocada a la cultura automobilística clàssica, amb vendes a 22 països.
Ron 1703: Primera marca de rom adreçada a joves a Espanya, centrada a crear experiències autèntiques i construir una comunitat fidel.
Score Pàdel BTW: Innovador marcador de punts per a pistes de pàdel que funciona com a aparador publicitari dinàmic. Connecta jugadors, clubs i marques.
Durant les intervencions, des de Barcelona, Jorge Martín, cofundador de Sappin, afirmava que el programa els ‘ha permès accelerar i transformar el projecte, amb una estratègia de negoci sòlida i un pla de creixement definit. D’altra banda, Loreto Normand, cofundadora de One Dilema, comentava que abans de començar el SUP, estaven en un punt on venien cent pantalons a la setmana i en tres mesos n’han passat a vendre, mil. Indicant que ‘el procés d’incubació ha permès professionalitzar la marca’.
Innovació i talent al servei de les empreses
D’altra banda, les i els LEINNers del programa d’intraemprenedoria COP han treballat mà a mà amb les empreses següents:
Newtral: El repte ha estat aprofitar la tecnologia de detecció de desinformació per protegir les empreses davant de crisis reputacionals a través d’un model B2B integral basat en tres fases: auditories de desinformació, consultoria per formar equips interns especialitzats i un SaaS que permet una detecció ràpida i contínua.
SEAT: El repte que tenien a SEAT ha estat millorar la retenció del client en el procés postvenda. La proposta treballada va consistir en un programa de fidelització que incorpora rentats programats, detecció d’imperfeccions i un sistema de punts bescanviables, amb l’app de SEAT com a eina central per facilitar l’experiència de l’usuari.
Nofer: Es va treballar en un reposicionament estratègic enfocat al mercat digital internacional. La proposta va incloure el llançament de productes optimitzats en plataformes clau com Amazon, combinant una rigorosa anàlisi de mercat amb millores en l’atenció al client i operacions logístiques.
Goofretti: Es buscava posicionar la marca com a líder B2C al mercat de creps, gofres i pancakes. La proposta treballada va presentar una oferta diferenciada enfocada en processos de producció eficients, qualitat garantida i estratègies comercials que permeten capturar i escalar el mercat.
Verti: Verti va plantejar el repte de convertir-se en una asseguradora WhatsApp-First. La proposta treballada va ser un model centrat en l’automatització i la personalització de serveis a través de WhatsApp, amb funcionalitats que faciliten la gestió de pòlisses, l’atenció al client i la interacció directa en temps real.
Santalucía: El repte era innovar en serveis associats a pòlisses per a famílies nuclears, monoparentals i sense fills. La proposta treballada va ser l’APP Momentos, una plataforma que acompanya a les famílies en moments clau de la seva vida, facilitant la gestió de reptes financers i legals mitjançant solucions personalitzades.
Designit: Es va plantejar com activar noves fonts d’ingressos aprofitant el seu espai físic. La proposta treballada va ser GLUSPACE, un ecosistema d’innovació que posiciona l’espai com un entorn de creixement col·laboratiu, oferint tallers especialitzats, mentories estratègiques i oportunitats de networking entre startups i empreses.
MiUrba: El repte consistia a revolucionar la gestió de comunitats de veïns amb tecnologia avançada. La proposta treballada va plantejar un enfocament cap a promotores immobiliàries a LATAM, amb funcionalitats premium com la domòtica intel·ligent, l’automatització d’accessos i la gestió eficient de recursos a urbanitzacions de luxe.
TOUS: TOUS buscava millorar l’experiència de gifting i self-gifting, aprofitant la botiga física com a element clau. La proposta treballada va incloure una experiència interactiva i personalitzada, integrant serveis digitals i físics que permeten crear un procés de compra emocional i diferenciador tant per a la persona que regala com per la que rep el regal.
HeyBlas: Va llançar el repte de convèncer el sector immobiliari sobre la utilitat del “Pasaporte de Inquilino Blas” com a eina de verificació. La proposta treballada va ser HeyBlas 2.0, una solució que automatitza i simplifica el procés de selecció d’inquilins, aportant rapidesa, seguretat i control tant a propietaris com a arrendataris.
Robopedics: El desafiament era dissenyar nous models de negoci per a la solució biònica AWAKE, sense necessitat d’obtenir noves llicències. La proposta treballada va ser DCAssist, una solució integral amb guia interactiva 24 hores, teràpies digitals personalitzades i un directori fiable de recursos, millorant l’accessibilitat per a persones afectades per ictus.
A través d’aquestes col·laboracions, s’han pogut abordar reptes d’alta incertesa per desenvolupar noves propostes de negoci en entorns VUCA (volatilitat, incertesa, complexitat i ambigüitat). Demostrant, una vegada més, l’alta capacitat de les i els LEINNers d’adaptar-se a entorns canviants i de generar valor a les organitzacions.
A l’equip de Tous ha estat María Tascón, qui va explicar que ha ‘treballat a la part de recerca, validació i desenvolupament dels prototips per millorar l’experiència dels usuaris’ i que aquest procés, li ha permès entendre millor l’usuari i conèixer, de forma real, l’impacte que els productes poden generar en aquest. Com Maria, els altres LEINNers de Barcelona i Madrid que han passat pel programa d’intraemprenedoria, ‘han aportat una visió fresca i disruptiva a les empreses, sent el seu talent i creativitat fonamentals per impulsar la innovació i el creixement’ recalcava Luis Garcia, Coordinador per a Barcelona del ‘Programa d’Incubació i Acceleració’, durant la presentació del Demo Day.