Hack the NEXT/
Transformació educativa
Si tens ganes de donar-li la volta al sistema educatiu, prova de hackejar-lo des de dins. Posa en pràctica la mentalitat d’aprenentatge TeamLabs/ que provoca el canvi que necessiten les aules i desenvolupa noves maneres de fer, pensar i ensenyar a prova de futur. Et sumes a la nostra xarxa?
Operem en Laboratoris d’Aprenentatge i aprenem embarcant-nos en viatges internacionals.
Què estàs cercant?
a/
Vols un Projecte personalitzat adaptat a les teves necessitats
b/
Necessites un Itinerari d’especialització TeamLabs/
c/
Necessites una experiència TeamLabs/ per al teu centre
TREBALLAR EN EQUIP/PENSAR EN EQUIP/FER EN EQUIP
Inspira’t amb els nostres PROJECTES d’èxit
Tec Monterrey
Repte: El Tecnològic de Monterrey està passant d’un model d’aprenentatge basat en classes magistrals i exàmens a un model basat en el desenvolupament continu de reptes vinculats a la indústria.
Universitat CEU
Repte: Codissenyar pedagogies noves i metodologies d’aprenentatge innovadores, però que alhora fossin aprovades per l’ANECA (Agència Nacional d’Avaluació de la Qualitat i Acreditació).
UAM
Repte: Ajudar a científics i professors a emprendre és un gran repte, perquè a la dificultat natural d’emprendre se li suma la falta de temps disponible.
FEDAC
Repte: Les Escoles FEDAC de Catalunya tenien el repte de dur a terme la transformació educativa dels seus 25 centres educatius associats.
Universidade Da Coruña
Repte: La Universitat La Corunya volia fer un programa de foment de l’Emprenedoria aplicat al sector TIC, virtual i amb encontres presencials.
Fundació Telefónica
Repte: Els finalistes d’un concurs de Talentum guanyaven un viatge d’aprenentatge únic al bressol de l’emprenedoria per excel·lència: Silicon Valley, i necessitaven un partner que els dissenyés una experiència a aquesta ciutat estatunidenca.
Politècnic de Milano
Repte: El Politècnic di Milano, considerada com la millor universitat d’Itàlia, volia impulsar l’acció emprenedora dels seus estudiants.
Tecnològic d’Uruguai
Repte: El projecte Jóvenes Innovadores liderat pel Tecnològic d’Uruguai volia fer una pràctica per fomentar noves formes de fer i de pensar entre els seus estudiants.
Universitat Santo Tomás
Repte: La Universitat de Santo Tomás de Xile necessitava un partner per al seu Techlab d’especialització en facilitació en l’aula, com l’objectiu de plantar la llavor del canvi de mindset.
Mondragon Unibertsitatea
Repte: El repte al qual ens enfrontem és aconseguir que els emprenedors i usuaris de la nostra comunitat, més de 1.000 leinners, aprenguin més i millor.
Tria l’ITINERARI que s’adapti millor a les teves necessitats
Màster Lit
Màster universitari en Facilitació de l’aprenentatge i Innovació
Nous Rols
Nous Rols per a l’Aprenentatge en Educació
La metodologia TeamLabs/ que crea la mentalitat d’aprenentatge:
La nostra metodologia està basada en la cultura de laboratori, on pots equivocar-te i on l’aprenentatge s’entén en el seu sentit més radical.
- Operem en Laboratoris d’Aprenentatge.
- Aprenem autogestionats i autopropulsats de manera autònoma.
- Aprenem en comunitat i equip. Amb feedback continu.
- Aprenem fent, experimentant, explorant.
- Aprenem creant ecosistemes diversos, mestissos, que creixen en la diferència.
- Aprenem embarcant-nos en viatges internacionals, les business missions.
- Aprenem a fer sense saber. Perquè aprenem treballant i treballem aprenent.
Coneix tots els nostres partners de transformació educativa
Pregunta’ns:
Repte: El Tecnològic de Monterrey està passant d’un model d’aprenentatge basat en classes magistrals i exàmens a un model basat en el desenvolupament continu de reptes vinculats a la indústria. Aquest projecte de transformació educativa s’anomena TEC 21.
Solució: Durant cinc anys hem estat desenvolupant diferents prototips basats en els nostres models d’aprenentatge en entorns reals (no simulats), en equip (no individualistes) i diversos (no homogenis).
Alguns d’aquests prototips són:
- El disseny i la impartició d’un programa sense precedents: l’Any-I, on universitaris desenvoluparen durant un any projectes d’emprenedoria treballant en equips diversos.
- Col·laboràrem en la conceptualització i el disseny d’un Màster en Emprenedoria Educativa amb l’Escola d’Humanitats i Educació.
- Desenvoluparem 3 programes CADI (Cursos d’Adaptació Disciplinària) en Monterrey i Guadalajara en els quals participaren 75 professors del Tec.
- Facilitàrem un taller de creativitat i innovació per a la càtedra de la UNESCO en el Tecnològic de Monterrey per a més de 50 persones d’uns 10 països d’Amèrica.
- Participàrem com ponents en el II Congrés Internacional d’Innovació Educativa i en l’Inc Monterrey, l’esdeveniment d’emprenedoria per excel·lència que desenvolupa el Tec des de fa alguns anys.
Repte: El repte al qual ens enfrontem és aconseguir que els emprenedors i usuaris de la nostra comunitat, més de 1.000 leinners, aprenguin més i millor gràcies a:
- Tenir una connexió més estreta entre ells.
- Un acompanyament més personalitzat.
- Prendre decisions empresarials basades en dades.
- La detecció de competències i accions que es puguin implementar per a continuar evolucionant.
- L’ús de tecnologies per a l’acceleració dels projectes.
Solució: Desenvolupament d’una plataforma digital que integri funcionalitats relacionades amb els reptes planejats. Algunes són:
- Espai personalitzat per a cada leinner on poder enfocar i prendre decisions sobre el seu aprenentatge.
- Seguiment de deadlines dels objectius amb els quals el leinner s’ha compromès.
- Accelerador de projectes per mitjà de la visualització de dades de facturació, benefici, aprenentatges aplicats, tipus de reunions realitzades, etc.
- Presa de decisions quant a l’aprenentatge i els resultats globals de la team company.
- Base de dades de recursos per a l’aprenentatge alimentada per tota la comunitat per mitjà de les propostes de Learning Paths i Book Points.
- Poder aprendre de qualsevol membre de la comunitat contactant per mitjà del cercador general o demanant una mentoria.
- Connexió entre projectes de tota la comunitat, independentment del laboratori, curs o tema company.
- Compartir l’aprenentatge del treball en la team company amb la resta de la comunitat.
Repte: Ajudar a científics i professors a emprendre és un gran repte, perquè a la dificultat natural d’emprendre se li suma la falta de temps disponible.
Solució: Hem participat com mentors en el desenvolupament del programa d’emprenedoria per a investigadores de la UAM, on hem pogut compartir com aplicar Lean Startup per posar en marxa amb èxit noves empreses innovadores.
Repte: Les Escoles FEDAC de Catalunya tenien el repte de dur a terme la transformació educativa dels seus 25 centres educatius associats.
Solució: Se sumaren al “Diploma d’Especialització en Nous Rols per a l’Aprenentatge en Educació”, programa que codissenyarem amb Mondragon Unibertsitatea per ajudar a liderar i abordar els processos de canvi en l’organització i les estratègies docents que la societat està demanant.
Impacte: Les Escoles FEDAC han dut a la pràctica els 26 projectes d’innovació realitzats en el marc del programa per abordar la transformació de les seves escoles.
Repte: Codissenyar pedagogies noves i metodologies d’aprenentatge innovadores, però que alhora fossin aprovades per l’ANECA (Agència Nacional d’Avaluació de la Qualitat i Acreditació).
Solució: Un procés integral compost per espais de disseny, implementació, revisió, formació i assessories que permet al personal docent i a la institució traçar una estratègia d’innovació educativa i, sobretot, fer-la realitat. Un acompanyament intensiu que combina la reflexió i el treball en equip, integració d’eines d’avaluació per competències, tècniques de facilitació de l’aprenentatge, infraestructures digitals i Big Data, assessories, sessions de feedback específiques i molt més.
Impacte: En la primera fase realitzàrem 6 prototips a les universitats CEU San Pablo (Madrid) i CEU Cardenal Herrera (València), en els quals participaren més de 70 professors i 210 alumnes; enguany s’amplia a més de 30 titulacions. Amb aquesta col·laboració, TeamLabs/ consolida la seva aposta per acompanyar en la transformació de models educatius les institucions d’ensenyament superior a escala nacional i internacional.
Repte: La Universitat La Corunya volia fer un programa de foment de l’Emprenedoria aplicat al sector TIC, virtual i amb encontres presencials, enfocat a joves universitaris acabats de titular, microempreses, professionals i treballadors autònoms.
Solució: Disseny i implantació del programa que facilita als participants una experiència composta per assessories personalitzades dedicades al desenvolupament dels projectes empresarials. El programa compta amb la participació d’experts en innovació, emprenedoria, e-commerce i transformació digital. A més, aplica una metodologia basada en sessions de treball en equip, que permeten als participants entrenar competències claus per liderar i emprendre amb un enfocament corporatiu i en entorns d’incertesa.
Impacte: Després de 265 hores totals de dedicació, 155 hores de capacitació i 110 de treball en projectes, els participants han aconseguit definir i validar un model de negoci, una proposta de valor, una estratègia de e-commerce i una proposta de màrqueting digital.
Repte: Els finalistes d’un concurs de Talentum (la plataforma de talent jove de Telefónica) guanyaven un viatge d’aprenentatge únic al bressol de l’emprenedoria per excel·lència: Silicon Valley, i necessitaven un partner que els dissenyés una experiència a aquesta ciutat estatunidenca.
Solució: Dissenyàrem una experiència única, enfocada com un repte global que completaren amb diferents activitats d’impacte, des d’una sessió d’ideació en el memorial de Martin Luther King fins a la realització d’un elevator pitch en Netflix, entre altres.
Repte: El Politècnic di Milano, considerada com la millor universitat d’Itàlia, volia impulsar l’acció emprenedora dels seus estudiants.
Solució: Férem un viatge d’aprenentatge virtual per als estudiants en època de la covid, basat en l’emprenedoria i l’acceleració de projectes en equip amb TeamLabs/ i tot el seu ecosistema.
Impacte: En només 3 setmanes i 66 hores d’experiència online, aquests joves de Milà aconseguiren donar un gran impuls als projectes que tenien. Arribaren amb idees i eixiren amb models de negoci molt més sòlids.
Repte: El projecte Jóvenes Innovadores liderat pel Tecnològic d’Uruguai volia fer una pràctica per fomentar noves formes de fer i de pensar entre els seus estudiants.
Solució: Dissenyàrem un bootcamp online sobre Lideratge i Facilitació per als estudiants del Tecnològic d’Uruguai. L’objectiu era que conformaren equips de treball i aprenguessin a resoldre situacions, com ara la falta de confiança i de compromís.
Impacte: Més de 50 joves estudiants de la UTEC (Universitat Tecnològica d’Uruguai) ja han participat en el Bootcamp online de Lideratge i Facilitació.
Repte: La Universitat de Santo Tomás de Xile necessitava un partner per al seu Techlab d’especialització en facilitació en l’aula, com l’objectiu de plantar la llavor del canvi de mindset.
Repte: La Universitat de Santo Tomás de Xile necessitava un partner per al seu Techlab d’especialització en facilitació en l’aula, com l’objectiu de plantar la llavor del canvi de mindset en el professorat i convertir-los en facilitadors d’aprenentatge en les aules.
Solució: Férem un bootcamp online amb dos blocs:
- Experience: on parlàvem de l’experiència de TeamLabs/ i les diferents eines que usem.
- Facilitation: on els professors es dividien en equips de cada una de les seves àries d’experiència per identificar els reptes claus dels seus estudiants i plantejar possibles processos de facilitació de l’aprenentatge que puguin començar a aplicar àgilment.